Thursday, May 15, 2008

Ulasan Buku : Rahsia Buat Duit dengan eBay

Judul : Rahsia Buat Duit dengan eBay
Pengarang : Azahar Abdul Rahman
Penerbit : PTS Professional Publishing Sdn. Bhd., K.Lumpur
Web Sites : http://www.pts.com.my/
Genre : Internet Marketing, Electronic Commerce
Tahun : 2008
Tebal : 224 halaman


BUKU tentang Perniagaan Internet (Internet Marketing) ini amat menarik dan mudah difahami. Teknik penggunaan gaya bahasa 'saya' dan 'anda' mendekatkan jiwa pembaca dengan pengarang. Ini seolah-olah interaksi dua hala.

Penerangan tentang eBay dan PayPal jelas serta mudah difahami. Cuma ada sedikit kesukaran dalam mengikuti penerangan langkah-langkah untuk mengaturcara program eBay dan PayPal. Pengarang mencampur cara langkah-langkah dalam satu-satu perenggan. Ini mengelirukan dan agak menyukarkan pembaca untuk mengikuti setiap langkah yang sepatutnya dilakukan. Namun isinya tercapai jika dibaca setiap perenggan.

Pengarang sentiasa memberi pandangan yang positif kepada pembaca dengan motivasi yang memberangsangkan. Beliau tidak menunjukkan sesuatu yang sukar dilakukan kepada pembaca untuk berani meneruskan Perniagaan Internet.

Keyakinan kita lebih dengan krebiliti pengarang buku ini. Melalui pengalaman beliau sendiri yang telah berjaya mendapat pendapatan lumayan dan pandangan yang luas dengan Perniagaan Internet tersebut. Bahkan saya telah memulai Perniagaan Internet sendiri berpandukan buku berfaedah ini.

No comments: